Předčtenářská gramotnost

    Dovednosti nutné k porozumění čtenému textu: chápání významu slov a struktury vět, sluchová diferenciace, slovní zásoba, orientaci v textu, zrakové vnímání, schopnost se vyjadřovat

    Řeč

    Základ pro celkový intelektový a sociální rozvoj dítěte. Jeden z hlavních předpokladů  rozvoje předčtenářské gramotnosti. Rozvíjí paměť, představivost i schopnost učit se. Dítě, které dobře  rozumí a používá řeč, má snazší start při učení čtení, protože už chápe význam slov a strukturu jazyka.

    Pohybová výchova a sport

    Cvičení, pohybové hry a maximální délka pobytu venku jsou součástí každého dne,  neboť čerstvý vzduch a aktivní pohyb jsou základem zdravého vývoje. Vedle toho se mohou děti zúčastnit řady sportovních kurzů a akcí, kde vyzkouší různé disciplíny –  jízda na kole, plavání, lyžování, lezecká stěna, bruslení, turistika.  Rozvíjejí nejen koordinaci,  sílu a vytrvalost, ale také týmovou spolupráci, odvahu a radost z pohybu.

    Základní matematické představy

    Jsou základem pro praktické uvažování a řešení problémů.  Pomáhají chápat vztahy mezi předměty, množství, velikosti a pořadí.  Rozvíjejí logiku, schopnost hledat souvislosti, orientovat se v prostoru i čase a porozumění základním početním operacím.

    Umění a kultura

    Schopnost vnímat krásu v obrazech, hudbě, literatuře či v pohybu. Kontakt s kulturou a uměním pomáhá dítěti rozvíjet kreativní myšlení a estetické cítění. Kulturní povědomí formuje hodnoty,  respekt k tradicím a kulturní rozmanitosti či vkus a schopnost kritického pohledu. To ovlivňuje kvalitu života, mezilidské vztahy i emoční inteligenci. Umění učí trpělivosti, vytrvalosti a schopnosti vyjádřit  vlastní identitu, což jsou dovednosti důležité pro budoucí osobní i pracovní život.

    Motorika

    Veškeré pohybové dovednosti potřebné pro život. Jemná motorika rozvíjí přesnost rukou a grafické dovednosti. Hrubá motorika podporuje koordinaci těla, rovnováhu a správné držení těla.

    Smyslové vnímání

    Rozvoj percepčních schopností (zrakových, sluchových, prostorových a časových) jako základ pro orientaci v prostředí a tvořivou činnost.