Předčtenářská gramotnost
Dovednosti nutné k porozumění čtenému textu: chápání významu slov a struktury vět, sluchová diferenciace, slovní zásoba, orientaci v textu, zrakové vnímání, schopnost se vyjadřovat
Řeč
Základ pro celkový intelektový a sociální rozvoj dítěte. Jeden z hlavních předpokladů rozvoje předčtenářské gramotnosti. Rozvíjí paměť, představivost i schopnost učit se. Dítě, které dobře rozumí a používá řeč, má snazší start při učení čtení, protože už chápe význam slov a strukturu jazyka.
Pohybová výchova a sport
Cvičení, pohybové hry a maximální délka pobytu venku jsou součástí každého dne, neboť čerstvý vzduch a aktivní pohyb jsou základem zdravého vývoje. Vedle toho se mohou děti zúčastnit řady sportovních kurzů a akcí, kde vyzkouší různé disciplíny – jízda na kole, plavání, lyžování, lezecká stěna, bruslení, turistika. Rozvíjejí nejen koordinaci, sílu a vytrvalost, ale také týmovou spolupráci, odvahu a radost z pohybu.
Základní matematické představy
Jsou základem pro praktické uvažování a řešení problémů. Pomáhají chápat vztahy mezi předměty, množství, velikosti a pořadí. Rozvíjejí logiku, schopnost hledat souvislosti, orientovat se v prostoru i čase a porozumění základním početním operacím.
Umění a kultura
Schopnost vnímat krásu v obrazech, hudbě, literatuře či v pohybu. Kontakt s kulturou a uměním pomáhá dítěti rozvíjet kreativní myšlení a estetické cítění. Kulturní povědomí formuje hodnoty, respekt k tradicím a kulturní rozmanitosti či vkus a schopnost kritického pohledu. To ovlivňuje kvalitu života, mezilidské vztahy i emoční inteligenci. Umění učí trpělivosti, vytrvalosti a schopnosti vyjádřit vlastní identitu, což jsou dovednosti důležité pro budoucí osobní i pracovní život.
Motorika
Veškeré pohybové dovednosti potřebné pro život. Jemná motorika rozvíjí přesnost rukou a grafické dovednosti. Hrubá motorika podporuje koordinaci těla, rovnováhu a správné držení těla.
Smyslové vnímání
Rozvoj percepčních schopností (zrakových, sluchových, prostorových a časových) jako základ pro orientaci v prostředí a tvořivou činnost.