logo


Vybudování a provoz dětské skupiny II ve VFN - 2025




Název projektu: Vybudování a provoz dětské skupiny II ve VFN

 

Datum zahájení projektu: 1.8.2024
Datum ukončení realizace projektu: 31.12.2025
Rozpočet projektu: 1 711 811,19 Kč
Registrační číslo:
CZ.03.01.02/00/24_061/0004647
Realizátor projektu: Všeobecná fakultní nemocnice v Praze

 

Stručný obsah projektu:   

Všeobecná fakultní nemocnice v Praze získala v rámci Výzvy č. 61 Vybudování dětských skupin (2) (Výzva 061 OPZ+ - www.esfcr.czOperačního programu Zaměstnanost plus finanční prostředky na projekt „Vybudování a provoz dětské skupiny II ve VFN“.

Cílem projektu je zajistit pomocí navýšení kapacity v místě jeho realizace dostupnost služeb péče o dítě většímu počtu zaměstnanců Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. V první fázi projektu bude umožněno vytvoření dětské skupiny s kapacitou celkem 9 míst v souladu se zákonem č. 247/2014. Nové zařízení péče o dítě se bude nacházet v nově zrekonstruovaných prostorách sousedících s již existující dětskou skupinou Školka ve VFN - dětská skupina I. Ve druhé fázi projektu bude po dobu 12 měsíců finančně podpořen již samotný provoz nově vzniklé podnikové dětské skupiny II.

Služba péče o dítě ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze poskytuje možnost péče o dítě rodinám, kde alespoň jedna osoba má vazbu na trh práce a je tedy zaměstnancem VFN v Praze. VFN v Praze umožní svým zaměstnancům maximálně sladit soukromý a pracovní život. Díky projektu se zlepší podmínky pro zaměstnanost rodičů, zvláště pak žen s dětmi a bude umožněno osobám dlouhodobě pečujícím o závislého člena rodiny jednodušší setrvání na trhu práce. Projekt současně přispěje k větší stabilitě služby péče o dítě ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.


 





    Předčtenářská gramotnost

    Dovednosti nutné k porozumění čtenému textu: chápání významu slov a struktury vět, sluchová diferenciace, slovní zásoba, orientaci v textu, zrakové vnímání, schopnost se vyjadřovat.

    Řeč

    Základ pro celkový intelektový a sociální rozvoj dítěte. Jeden z hlavních předpokladů  rozvoje předčtenářské gramotnosti. Rozvíjí paměť, představivost i schopnost učit se. Dítě, které dobře  rozumí a používá řeč, má snazší start při učení čtení, protože už chápe význam slov a strukturu jazyka.

    Pohybová výchova a sport

    Cvičení, pohybové hry a maximální délka pobytu venku jsou součástí každého dne,  neboť čerstvý vzduch a aktivní pohyb jsou základem zdravého vývoje. Vedle toho se mohou děti zúčastnit řady sportovních kurzů a akcí, kde vyzkouší různé disciplíny –  jízda na kole, plavání, lyžování, lezecká stěna, bruslení, turistika.  Rozvíjejí nejen koordinaci, sílu a vytrvalost, ale také týmovou spolupráci, odvahu a radost z pohybu.

    Základní matematické představy

    Jsou základem pro praktické uvažování a řešení problémů. Pomáhají chápat vztahy mezi předměty, množství, velikosti a pořadí. Rozvíjejí logiku, schopnost hledat souvislosti, orientovat se v prostoru i čase a porozumění základním početním operacím.

    Umění a kultura

    Schopnost vnímat krásu v obrazech, hudbě, literatuře či v pohybu. Kontakt s kulturou a uměním pomáhá dítěti rozvíjet kreativní myšlení a estetické cítění. Kulturní povědomí formuje hodnoty, respekt k tradicím a kulturní rozmanitosti či vkus a schopnost kritického pohledu. To ovlivňuje kvalitu života, mezilidské vztahy i emoční inteligenci. Umění učí trpělivosti, vytrvalosti a schopnosti vyjádřit vlastní identitu, což jsou dovednosti důležité pro budoucí život.

    Motorika

    Veškeré pohybové dovednosti potřebné pro život. Jemná motorika rozvíjí přesnost rukou a grafické dovednosti. Hrubá motorika podporuje koordinaci těla, rovnováhu a správné držení těla.

    Smyslové vnímání

    Rozvoj percepčních schopností (zrakových, sluchových, prostorových a časových) jako základ pro orientaci v prostředí a tvořivou činnost.